Pagini

duminică, 12 mai 2013

Day 54 - Putina istorie !

           Nu stiu cati dintre voi ati fost pasionati de FPS-uri ( first person shooter ). Am avut o perioada, acum cativa ani cand eram pasionat de orice shooter cu nazisti,razboaie,etc.
Cand am ajuns in Metz, am avut surpriza sa vad pe harta orasului cateva forturi din primul si al 2-lea razboi mondial. Curiozitatea m-a facut sa vizitez aceste locuri si sa vad cum arata si in ce stare de conservare sunt dupa atatia ani.
           Primul pe care l-am vizitat se numeste Fort Queuleu, dar din cauza conditiilor meteo nefavorabile nu am putut sa fac prea multe fotografii acolo. Dupa acea vizita am ramas surprins placut de ce-am vazut si m-am documentat despre aceste forturi din Metz. Pe aceasta cale am aflat ca in WW2, orasul Metz cu toate forturile sale a avut un rol important pentru armata nazista.  
           Acu cateva zile, desi vremea nu este fantastica mi-am facut curaj si-am bifat un alt fort aflat pe harta. Numele lui este Fort St Julien, anexat noului Reich in 1871 dupa razboiul franco-prusac .
Pana la finalul celui de-al 2-lea razboi mondial el s-a aflat sub ocupatie nazista . 
Fortul St Julien, este unul din multe forturi asezate strategic in jurul orasului Metz, avand in vedere ca acesta era oras de frontiera cu Germania si Luxemburg. 
           Forturile din jurul orasului Metz, sunt asezate in puncte cu vizibilitate sporita ( de obicei in paduri )si erau alcatuite din buncare,cladiri subterane si cazemate de aparare in punctele strategice. Acestea aveau de obicei pereti grosi din beton de 2m-3m si erau ingropate total sau partial in pamant ( 2-3 nivele sub pamanat ), fiind accesibile printr-un sistem de tuneluri si galerii care faceau legatura intre ele.









Dupa cum puteti observa in imaginile de sus, avand in vedere ca aceste constructii sunt foarte vechi eu zic ca au trecut cu brio testul timpului.
            Acesta poate fi vizitat(desi nu este indicat sa intrati in cladiri, pentru ca nu se stie niciodata cand se poate surpa un maldar pe piatra si pamant peste tine ), si la prima vedere cred ca a fost cumparat/concesionat de cineva pentru ca in mijlocul fortului, unde probabil era cazemata centrala in care locuiau ofiterii nazisti s-a amenajat un restaurant. Din pacate n-am gasit restaurantul ( Restaurant du Fort )deschis, dar la prima vedere ( cel putin din exterior ) se pare ca proprietarul a pastrat intact specificul acestui loc.



Tot ceea ce pot sa spun e ca este un loc minunat, pacat ca nu este mai ingrijit si curatat pentru a putea fi vizitat in conditii civilizate .
           Enjoy & share ! Multumesc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu